Asertywność w pracy jest niezwykle ważna i dotyczy to tak naprawdę każdego stanowiska, nie tylko kierowniczego. Jak zatem ją zachować? Przyszła pora na to, żeby to sprawdzić.
Niezależnie od tego, czy pracujesz w dużej, czy małej firmie, na terenie województwa lubelskiego czy jakiegokolwiek innego. Podczas wykonywania swoich codziennych obowiązków powinieneś przede wszystkim postawić na zachowanie asertywności! Jest to ważne, ponieważ dzięki temu będziesz bardziej poważany przez swoich współpracowników. Ponadto skupisz się na wykonywaniu jedynie swoich obowiązków, które powinny być dla Ciebie najważniejsze. Jak zatem robić to dobrze?
Asertywność w pracy
Przede wszystkim powinieneś nauczyć się mówić „nie”. Rób to w grzeczny, aczkolwiek stanowczy sposób. Jeżeli Twoi współpracownicy narzucają na Ciebie swoje obowiązki, a Ty musisz zajmować się rzeczami, które nie należą do Twoich obowiązków i nie dostajesz za nie żadnego wynagrodzenia, warto, żebyś odważnie powiedział, że nie zajmiesz się tym, ponieważ masz inne obowiązki i nie będziesz zostawać za darmo po godzinach.
Dzięki temu postawisz jasne granice, a tym samym zyskasz odpowiedni balans pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym. Zadbaj o to, a poczujesz się lepiej sam ze sobą i nie będziesz obarczony różnego rodzaju stresującymi sytuacjami.
kilena1
Można skorzystać ze specjalnego kursu, oferta szkoleń jest bardzo szeroka.
Magdalena
Ja również polecam szkolenia 🙂
Ela
Asertywności trzeba się nauczyć małymi kroczkami.
Magdalena
Tak, pomału asertywność można wypracować. Potrzebna jest przy tym konsekwencja.