Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 145426
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
praca w siedzibie urzędu oraz wyjazdy służbowe związane m.in. z kontrolą jednostek (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach, w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
obsługa klientów zewnętrznych,
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
praca w pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
brak oznaczeń dla osób niewidomych,
brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
kontroluje jednostki samorządu terytorialnego, jednostki organizacyjne pomocy społecznej (regionalny ośrodek polityki społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, domy pomocy społecznej, ośrodki wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi, ośrodki interwencji kryzysowej) i podmioty niepubliczne oraz podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, oraz kieruje zespołem inspektorów, w celu oceny jakości działalności, spełniania standardów określonych w obowiązujących przepisach prawych oraz zgodności zatrudnienia z wymaganymi kwalifikacjami,
realizuje rządowe i resortowe programy z zakresu pomocy społecznej, w tym dokonuje oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert, opracowuje projekty umów na realizowane zadania oraz dokonuje rozliczenia dotacji, a także sporządza sprawozdania z ich realizacji w celu poprawy jakości działalności jednostek oraz prawidłowej realizacji zadań,
uzgadnia treści dokumentów określających funkcjonowanie ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi (regulaminy organizacyjne, programy działalności oraz plany pracy na każdy rok) oraz dokonuje analizy miesięcznych i rocznych sprawozdań z działalności tych jednostek w celu prawidłowej realizacji zadań przez te jednostki,
rozpatruje skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania jednostek podlegających kontroli oraz pisma interwencyjne w ramach zadań stanowiska w celu eliminowania nieprawidłowości lub poprawy jakości świadczonych usług,
opracowuje projekty decyzji administracyjnych dot. wydawania i cofania zezwolenia na prowadzenie domów pomocy społecznej i placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, zmiany typu przeznaczenia domów pomocy społecznej, oraz przygotowuje projekty decyzji dot. kar pieniężnych za prowadzenie bez zezwolenia wojewody placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom, oraz za niezrealizowanie zaleceń pokontrolnych na podstawie ustawy o pomocy społecznej w celu egzekwowania odpowiedniej jakości realizowanych zadań i świadczonych usług oraz egzekwowania obowiązujących przepisów prawnych,
opracowuje i sporządza sprawozdania w formie dokumentu elektronicznego z zastosowaniem Statystycznej Aplikacji Centralnej oraz opracowuje informacje i dane dotyczące analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę zasobów pomocy społecznej, przyjętą przez samorząd województwa, z uwzględnieniem założeń przewidzianych w strategii z zakresu zadań Oddziału w celu sprawdzania efektywności działań jednostek nadzorowanych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing oraz posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej, tj. w: jednostce organizacyjnej pomocy społecznej, podmiocie realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej na podstawie zlecenia organu administracji rządowej lub samorządowej, komórce organizacyjnej do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej właściwego do spraw pomocy społecznej wydziału urzędu wojewódzkiego, urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego w ramach działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
Znajomość przepisów ustaw: o pomocy społecznej, o ochronie zdrowia psychicznego, Prawo przedsiębiorców, Prawo budowlane, o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Umiejętność obsługiwania arkusza kalkulacyjnego Excel oraz specjalistycznej aplikacji komputerowej CAS
Umiejętność analitycznego myślenia, umiejętność pracy w zespole, umiejętność działania w sytuacjach stresowych, komunikatywność