Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Biała Podlaska
Ogłoszenie o naborze Nr 147329
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, praca z klientem,
zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
brak oznaczeń dla osób niewidomych,
brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
samodzielnie prowadzi postępowania administracyjne oraz przygotowuje/opracowuje projekty decyzji i postanowień m.in. w sprawach ustalania odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone (przejęte) oraz za ograniczenia praw do nieruchomości w związku z realizacją celów publicznych związanych z inwestycjami infrastrukturalnymi m.in. w zakresie: POIiŚ, FEnIKS, CEF, komunalizacji, regulacji stanów prawnych dróg, uwłaszczania państwowych osób prawnych. Dokonuje analizy dokumentacji geodezyjnej, operatów szacunkowych wykorzystywanych w postępowaniach administracyjnych w celu przygotowania rozstrzygnięć zgodnie z przepisami prawa,
samodzielnie prowadzi postępowania administracyjne w II instancji (odwołania i zażalenia) oraz opracowuje projekty odpowiedzi na skargi kierowane do wojewódzkiego sądu administracyjnego, w celu ustosunkowania się do podnoszonych zarzutów,
przeprowadza kontrole z zakresu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa, w tym zwrotów i wywłaszczeń, przez starostów wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej w celu sprawdzenia poprawności realizacji zadań pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności oraz wyeliminowania nieprawidłowości, jak również ujednolicenia stosowanych procedur i zasad,
archiwizuje dokumentację stanowiącą akta sprawy zgromadzone/wytworzone na wieloosobowym stanowisku pracy w celu jej zabezpieczenia i należytego przechowywania.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub do 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze gospodarki nieruchomościami
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
Znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, o gospodarce nieruchomościami, Kodeks cywilny, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
Znajomość przepisów wprowadzających ustawy reformujące administrację publiczną
Znajomość Zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne
Studia podyplomowe z wyceny nieruchomości
Doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z orzecznictwem
Wiedza w zakresie wyceny nieruchomości
Umiejętność pracy w zespole
Asertywność
Sumienność
Dokładność
Umiejętność nawiązania kontaktu z klientami
Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce w tym korzystania z orzecznictwa sądowego