Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 144993
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
praca w siedzibie urzędu,
praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, praca z klientem.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
brak oznaczeń dla osób niewidomych,
brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
analizuje akty prawne wydawane przez organy jednostek samorządu terytorialnego i związki międzygminne w celu oceny ich zgodności z prawem,
sporządza akty nadzorcze (rozstrzygnięcia nadzorcze, zarządzenia zastępcze, wnioski o reasumpcję) w celu wyeliminowania stanu niezgodnego z prawem,
reprezentuje wojewodę w postępowaniu sądowoadministracyjnym (sporządzanie skarg, skarg kasacyjnych, odpowiedzi na skargi i innych pism procesowych) i występuje przed sądem w charakterze pełnomocnika procesowego w celu obrony stanowiska wojewody,
rozpatruje skargi obywateli i innych podmiotów na działalność jednostek samorządu terytorialnego w celu zbadania zasadności podniesionych w nich zarzutów,
przygotowuje zarządzenia wojewody w sprawie wyborów uzupełniających do rad gmin, w sprawie powtórzenia wyborów do organów samorządowych lub niektórych czynności wyborczych oraz współdziała w tym zakresie z komisarzami wyborczymi w celu wyłonienia organów j.s.t.,
prowadzi postępowania w sprawie uzgodnienia statutu i zmiany statutu związku międzygminnego oraz zgłoszenia do rejestru związków międzygminnych prowadzonego przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej w celu zapewnienia legalności działania związków międzygminnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji lub 1 rok w obszarze nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
Znajomość przepisów ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe