Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 144650
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
brak oznaczeń dla osób niewidomych,
brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
prowadzi postępowania w I i II instancji z zakresu rejestracji stanu cywilnego, analizuje dokumenty wystawione przez władze innych państw (orzeczenia sądów, akty stanu cywilnego, karty zgonu, zaświadczenia), monitoruje i podejmuje działania w zakresie nieprawidłowo zatrudnionych kierowników /zastępców/ usc, pośredniczy w kontaktach z placówkami dyplomatycznymi RP za granicą w celu udzielania informacji i przesyłania odpisów aktów stanu cywilnego i innej dokumentacji, wyjaśnia tryb i procedury postępowania, przygotowuje informacje i sprawozdania z zakresu nadzorowanych zadań realizowanych w województwie lubelskim oraz koordynuje pozyskanie tych informacji z całego województwa, w celu zapewnienia kompleksowej realizacji zadań dotyczących nadzoru nad działalnością usc,
nadzoruje i kontroluje realizację wykonanych przez urzędy stanu cywilnego zadań dot. rejestracji stanu cywilnego w celu oceny działalności kontrolowanych jednostek oraz zapewnienia prawidłowej realizacji zadań. Planuje kontrole na okres 1 roku,
koordynuje i prowadzi sprawy dot. rozwoju Systemu Rejestrów Państwowych w zakresie wdrażania systemów teleinformatycznych związanych z rejestrem PESEL, Bazą Usług Stanu Cywilnego, Rejestrem Dowodów Osobistych, monitoruje wdrażanie w gminach województwa lubelskiego SRP, w celu zapewnienia sprawnego jego wdrożenia oraz pełni funkcję koordynatora delegowanego wobec nadzorowanych organów gmin oraz kierowników urzędów stanu cywilnego w ramach Systemu Wymiany Informacji o Rynku Wewnętrznym (IMI), w celu umożliwienia sprawnej współpracy przedstawicieli administracji państw członkowskich Unii Europejskiej,
przygotowuje odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie w zakresie rejestracji stanu cywilnego w celu zapewnienia czynnego uczestnictwa wojewody w postępowaniach przed sądami administracyjnymi,
zaopatruje Delegatury LUW oraz Urzędy Stanu Cywilnego województwa lubelskiego w druki (ścisłego zarachowania) dla odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń z zakresu stanu cywilnego, w celu zapewnienia im prawidłowej i ciągłej pracy. Planuje zapotrzebowanie na druki na okres 1 roku,
rozpatruje i załatwia skargi i wnioski celem wyjaśnienia stanu faktycznego danej sprawy oraz w celu podjęcia ewentualnych działań nadzorczo-kontrolnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji lub do 1 roku w obszarze spraw obywatelskich
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
Znajomość przepisów ustaw: prawo o aktach stanu cywilnego, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Wykształcenie wyższe na kierunku prawo lub administracja
Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone
Znajomość kodeksu cywilnego, kodeksu karnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o ochronie informacji niejawnych, znajomość orzeczeń sądów
Umiejętność przeprowadzania negocjacji (w kontaktach z klientem)
Odporność na stres
Komunikatywność
Umiejętność analitycznego myślenia, inicjatywa
Znajomość obsługi komputera i pakietu Microsoft Office (Word, Excel), Libre Office