Inspektor wojewódzki


Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 144650

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
  • praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
  • praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
  • praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
  • większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
  • praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
  • brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
  • brak oznaczeń dla osób niewidomych,
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.

Zakres zadań

  • prowadzi postępowania w I i II instancji z zakresu rejestracji stanu cywilnego, analizuje dokumenty wystawione przez władze innych państw (orzeczenia sądów, akty stanu cywilnego, karty zgonu, zaświadczenia), monitoruje i podejmuje działania w zakresie nieprawidłowo zatrudnionych kierowników /zastępców/ usc, pośredniczy w kontaktach z placówkami dyplomatycznymi RP za granicą w celu udzielania informacji i przesyłania odpisów aktów stanu cywilnego i innej dokumentacji, wyjaśnia tryb i procedury postępowania, przygotowuje informacje i sprawozdania z zakresu nadzorowanych zadań realizowanych w województwie lubelskim oraz koordynuje pozyskanie tych informacji z całego województwa, w celu zapewnienia kompleksowej realizacji zadań dotyczących nadzoru nad działalnością usc,
  • nadzoruje i kontroluje realizację wykonanych przez urzędy stanu cywilnego zadań dot. rejestracji stanu cywilnego w celu oceny działalności kontrolowanych jednostek oraz zapewnienia prawidłowej realizacji zadań. Planuje kontrole na okres 1 roku,
  • koordynuje i prowadzi sprawy dot. rozwoju Systemu Rejestrów Państwowych w zakresie wdrażania systemów teleinformatycznych związanych z rejestrem PESEL, Bazą Usług Stanu Cywilnego, Rejestrem Dowodów Osobistych, monitoruje wdrażanie w gminach województwa lubelskiego SRP, w celu zapewnienia sprawnego jego wdrożenia oraz pełni funkcję koordynatora delegowanego wobec nadzorowanych organów gmin oraz kierowników urzędów stanu cywilnego w ramach Systemu Wymiany Informacji o Rynku Wewnętrznym (IMI), w celu umożliwienia sprawnej współpracy przedstawicieli administracji państw członkowskich Unii Europejskiej,
  • przygotowuje odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie w zakresie rejestracji stanu cywilnego w celu zapewnienia czynnego uczestnictwa wojewody w postępowaniach przed sądami administracyjnymi,
  • zaopatruje Delegatury LUW oraz Urzędy Stanu Cywilnego województwa lubelskiego w druki (ścisłego zarachowania) dla odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń z zakresu stanu cywilnego, w celu zapewnienia im prawidłowej i ciągłej pracy. Planuje zapotrzebowanie na druki na okres 1 roku,
  • rozpatruje i załatwia skargi i wnioski celem wyjaśnienia stanu faktycznego danej sprawy oraz w celu podjęcia ewentualnych działań nadzorczo-kontrolnych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji lub do 1 roku w obszarze spraw obywatelskich
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Znajomość przepisów ustaw: prawo o aktach stanu cywilnego, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
  • Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie wyższe na kierunku prawo lub administracja
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone
  • Znajomość kodeksu cywilnego, kodeksu karnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o ochronie informacji niejawnych, znajomość orzeczeń sądów
  • Umiejętność przeprowadzania negocjacji (w kontaktach z klientem)
  • Odporność na stres
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analitycznego myślenia, inicjatywa
  • Znajomość obsługi komputera i pakietu Microsoft Office (Word, Excel), Libre Office
Praca lubelskie