Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 144655
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
praca w siedzibie urzędu,
praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
brak oznaczeń dla osób niewidomych,
brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
sporządza łączne (kwartalne i roczne) sprawozdania Rb-27ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego (gminom) ustawami, z uwzględnieniem rozbicia paragrafu 2350 na źródła pochodzenia, w celu kontroli wielkości i rodzaju gromadzonych dochodów oraz wysokości przekazywanych środków na rachunek budżetu państwa,
sporządza okresowe analizy z wykonania planu dochodów i wydatków Wojewody Lubelskiego na podstawie sprawozdań jednostkowych i łącznych oraz dokumentów przedłożonych przez podległe jednostki i wydziały urzędu w celu przedstawienia szczegółowej informacji na temat stopnia realizacji nałożonych przepisami prawa zadań,
rozlicza dotacje udzielone z budżetu państwa jednostkom sektora finansów publicznych, w tym w szczególności jednostkom samorządu terytorialnego, a także jednostkom spoza sektora finansów publicznych w celu stwierdzenia zgodności pomiędzy wysokością wykorzystanej dotacji, a stopniem realizacji zadania przewidzianego do sfinansowania dotacją z budżetu państwa,
przyjmuje i weryfikuje sprawozdania otrzymane z jednostek samorządu terytorialnego i sporządza łączne sprawozdania Rb-ZN o stanie zobowiązań oraz należności skarbu państwa z tytułu wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych w celu przekazania zbiorczej informacji o stanie zobowiązań i należności skarbu państwa do Ministerstwa Finansów,
przygotowuje projekty zawiadomień do rzecznika dyscypliny finansów publicznych oraz kompletuje dowody w sprawie w celu powiadomienia o stwierdzonych okolicznościach wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji lub 1 rok w obszarze finansów publicznych
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
Znajomość przepisów ustaw: o finansach publicznych i rachunkowości, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Wykształcenie wyższe ekonomiczne
1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie rachunkowości
Umiejętność obsługi programu Excel na poziomie zaawansowanym
Znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji publicznej