Inspektor wojewódzki


Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 156704

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania
zadań:



  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera
    z oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych;
  • praca w siedzibie urzędu / możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych);
  • praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym;
  • większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów;
  • zagrożenie korupcją.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym;
  • praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych;
  • brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości;
  • brak oznaczeń dla osób niewidomych;
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.

Zakres zadań

  • prowadzi postępowania administracyjne z zakresu orzecznictwa dot. gospodarki nieruchomościami m.in. w sprawach z zakresu komunalizacji, przejścia na własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne oraz nieruchomości po wspólnotach gruntowych, stwierdzania reprezentacji Skarbu Państwa oraz wykonywania praw właścicielskich na podstawie ustawy Prawo wodne, uwłaszczania państwowych osób prawnych w celu regulacji stanów prawnych nieruchomości,
  • opracowuje projekty decyzji w trybach nadzwyczajnych wynikających z procedury administracyjnej, w celu weryfikacji rozstrzygnięć ostatecznych pod kątem zgodności z przepisami prawa (wznowienia postępowań, zmian decyzji ostatecznych),
  • opracowuje analizy i sprawozdania z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy w celu raportowania organom nadrzędnym (m.in. właściwym ministrom),
  • prowadzi postępowania administracyjne z zakresu zwrotu nieruchomości kościelnych i związków wyznaniowych w celu regulacji stanów prawnych tych nieruchomości,
  • archiwizuje dokumentację stanowiącą akta sprawy zgromadzoną/wytworzoną na stanowisku pracy w celu jej przekazania i właściwego przechowywania w archiwum.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub do 1 roku w obszarze związanym z orzecznictwem w zakresie gospodarki nieruchomościami
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeksu postępowania administracyjnego, o gospodarce nieruchomościami, Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych, Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
  • Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie prawnicze lub administracyjne
  • Studia podyplomowe z wyceny nieruchomości lub zarządzania nieruchomościami
  • Znajomość: ustawy Prawo wodne, ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych
  • Wiedza w zakresie wyceny nieruchomości oraz zarządzania nieruchomościami, umiejętność pracy w zespole, asertywność, sumienność, dokładność, umiejętność nawiązania kontaktu z klientami, umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce w tym korzystania z orzecznictwa sądowego
Praca lubelskie